Home
Bekijk winkelmand .  * Winkelmandje totaal € 0,00 .
.

Dekenwasservice
Het is mogelijk om bij Epplejeck je paardendekens of zadeldekjes te laten wassen. Je kunt je deken of zadeldekje afleveren in één van onze filialen. De kosten voor het laten wassen van je deken(s) dienen altijd vooraf betaald te worden. Belangrijk voor het aanleveren:

  • Borstel je deken en/of dekje goed af en klopt deze goed uit, zodat er geen stro, hooi en overtollige haren meer op zitten
  • Lever elke deken of elk dekje apart aan in een vuilniszak of plastic zak (1 deken/dekje per zak)
  • Zorg dat de staartflap/achterkant van de deken goed bereikbaar is in de vuilniszak, hier wordt namelijk een nummer in bevestigd zodat we weten welke deken van wie is. 
  • Let erop dat bilkoorden, buiksingels en voorsluitingen goed vast zitten!

Indien je deken of dekje niet volgens de bovenstaande instructies wordt aangeleverd, kunnen wij  deze helaas niet aannemen.
Het laten wassen en/of repareren van dekens en dekjes is voor eigen risico.

Impregneren
Als je een waterdichte deken laat wassen kun je er voor kiezen om  je deken ook te laten impregneren, hierdoor wordt je deken weer water-en vuilafstotend. Een beschadigde deken kun je echter nooit meer geheel waterdicht maken. Waterdichtheid zit namelijk in de stof zelf en we raden je in dat geval aan om een nieuwe deken aan te schaffen.

Prijslijst wassen
  • staldeken (+ onderdeken) met voering €15,-
  • outdoordeken met voering (met eventuele vaste/constructie hals) €15,-
  • 0 grams regendeken €12,50
  • zomerdeken katoen €12,50
  • vliegendeken €12,50
  • eczeemdeken €12,50 
  • fleecedeken €12,50
  • wollen deken €12,50 
  • katoenen zadeldek €7,50
  • zadelpads €7,50
  • zadelonderleggers €7,50
  • zadelbontjes €7,50
  • losse/enkele nekstukken €7,50
  • bandages per 4 €7,50
  • diversen €7,50
  • Impregneren €5,-

Reparatie
Als je, je deken laat repareren wordt deze altijd eerst gewassen. Reparatiekosten worden altijd per deken bepaald en dienen achteraf betaald te worden. Als ze in het atelier constateren dat je deken de reparatie niet waard is (de kosten van reparatie zijn duurder dan de waarde van je deken), dan zal je hierover gebeld worden. Je bent in dat geval alleen de waskosten kwijt.

Tijdsduur
Ieder filiaal heeft een eigen dag waarop de wasserij langskomt om de te wassen dekens en dekjes op te halen en de schone was terug te brengen. Hierdoor weet je precies wanneer je, je deken/dekje weer op kunt halen, je wordt hierover niet gebeld. Let op, de wasserij heeft geen exacte tijden wanneer ze langs komen.

Tijdsduur wassen en reparatie*:
• Wassen = 1 week na ophaaldag van de wasserij
• Wassen + reparatie = 2 weken na ophaaldag van de wasserij

Ophaaldagen*:

• Maandag : Heemskerk, Amersfoort, Breda
• Dinsdag: Drachten, Groningen, Zwolle
• Vrijdag : Eindhoven

* met uitzondering van feestdagen

Grootverbruik
Heb je 10 dekens* of meer die gewassen moeten worden, dan kan de wasserij deze ook gratis bij je thuis afhalen. Neem hiervoor contact op met het filiaal bij jouw in de buurt. Als de dekens gewassen zijn kun je ze weer ophalen bij het filiaal waarbij je de afspraak gemaakt hebt, de betaling vindt in dit geval achteraf plaats bij Epplejeck. 

Kom je binnen 7 dagen nadat de wasserij de gewassen dekens afgeleverd heeft bij Epplejeck langs om ze op te halen en te betalen, dan krijg je 10% korting op alle gewassen dekens.

* Dit geldt alleen bij minimaal 10 paardendekens, niet voor zadeldekken of andere te wassen producten. Let er op dat je de dekens op de juiste manier aanlevert in een vuilniszak of plastic zak! 

 

Verhuur geboortemelders
Het is mogelijk om bij Epplejeck een geboortemelder te huren. De geboortemelder is een zeer betrouwbaar systeem om de geboorte van een veulen aan te kondigen. Voor de verhuur wordt gebruik gemaakt van de Smart Birth Alarm Premium. Het systeem is waterdicht en geschikt voor gebruik i.c.m. een halster of een singel. De geboortemelder heeft onbeperkt bereik en werkt met een GSM systeem dat geprogrammeerd kan worden op meerdere telefoonnummers, zowel een mobiele als een vaste telefoon.

Het paard krijgt de singel of het halster met de geboortemelder om. De geboortemelder stuurt vervolgens statusberichten via de SMS met o.a. het batterijniveau, de instellingen, het netwerkbereik en natuurlijk het aantal weeën welke aangeven dat de merrie gaat bevallen. Omdat er ook paarden zijn die slapen in dezelfde houding als tijdens de weeën, zitten er 2 verschillende standen op de geboortemelder:

• Instelling 1 is de standaardsituatie: de Birth Alarm gaat af zodra de merrie plat gaat liggen. 
• Instelling 2 is voor een kleine groep merries (ongeveer 15%) die slapen in dezelfde houding die ze tijdens de weeën aannemen (plat liggen). Vanaf dat de merrie plat gaat liggen, gaat de Birth Alarm de tijd bijhouden hoelang de merrie plat ligt. Als de merrie langer dan een bepaalde tijd plat ligt (omdat de merrie slaapt), schakelt de Birth Alarm zichzelf weer naar standby. Komt de merrie binnen een bepaalde tijd omhoog en gaat daarna weer liggen, omdat als een merrie weeën heeft ze binnen een bepaalde steeds weer omhoog komt vanuit het plat liggen, dan geeft de Birth Alarm een melding.

Je huurt de geboortemelder voor een periode van minimaal één week. Deze week gaat in op het moment dat je de geboortemelder ontvangt of afhaalt. De geboortemelder wordt  voorgeprogrammeerd, inclusief gebruiksaanwijzing en indien gewenst met singel geleverd. De geboortemelder wordt vanuit het hoofdkantoor in Drachten aan je verstuurd (verzendkosten binnen Nederland €6,00), maar kan ook worden afgehaald in de Outletshop in Drachten. Het is niet mogelijk om de geboortemelder in de Epplejeck Superstores af te halen of terug te brengen.

Huurprijzen > 1e week €50,- > Extra week €45,- > Borg €300,-
Voor meer informatie en reserveringen bel 088-3535353 of stuur een mail naar
info@ej.nl.


Verhuur scheermachines
Je kunt bij Epplejeck ook scheermachines huren. De scheermachines worden vanuit de filialen verhuurd. Je kunt deze dus rechtstreeks bij de winkel reserveren en afhalen. Huurscheermachines worden niet per post verstuurd!

Huurperiode en Prijzen:

  • Eén dag €22,-: (minimale huurperiode) = 24 uur. Voorbeeld: Gehaald om 13:30u, retour volgende dag voor 13:30u.
  • Extra dag €12,-
  • Lang weekend €44,-: Vrijdag na 12:00u gehaald en maandag voor 12:00u retour gebracht. We berekenen 2 dagen.
  • Kort weekend €38,-: Zaterdag gehaald en maandag voor 11:00u retour gebracht. We berekenen 1,5 dag.

De gehuurde artikelen moeten terug worden gebracht naar het filiaal waar het is afgehaald. Wij vragen iedereen die bij ons huurt zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs voorzien van een pasfoto (paspoort, identiteitsbewijs of rijbewijs). Ook dien je in het bezit te zijn van een Epplejeck VIP-kaart, deze is verkrijgbaar aan de kassa. Onze verhuur scheermachines vertegenwoordigen een aanzienlijke waarde. Daarom vragen wij per scheermachine een borgsom van €100,-. Deze dient te worden betaald bij het afhalen. Bij een correcte retourontvangst krijg je de borg terug.

 

Reparaties leerwerk
Bij Epplejeck kun je ook terecht voor reparaties aan je zadel, hoofdstel of ander leerwerk. Onze zeer ervaren zadelmaker kan tevens jouw zadel aanpassen en/of opvullen op vakkundige wijze. Je kunt het reparatie artikel afgeven in één van de filialen of opsturen naar het hoofdkantoor in Drachten.

Reparatieprijzen:

  • Opvullen zadel voor en/of achter €55,-
  • Vulling geheel vervangen inclusief opnieuw opvullen €100,-
  • Singelstoot vervangen (kort) inclusief voorboom stikken (singelstoot van de merken Kieffer, Passier of KN) €32,-
  • Singelstoot vervangen (kort) 2e of meer (singelstoot van de merken Kieffer, Passier of KN) €22,-
  • Singelstoot vervangen (dressuur/lang) inclusief voorboom stikken (singelstoot van de merken Kieffer, Passier of KN) €37,-
  • Singelstoot vervangen (dressuur/lang) 2e of meer (singelstoot van de merken Kieffer, Passier of KN) €27,-
  • Versmallen/verbreden boom Kieffer zadel €35,-
  • Versmallen/verbreden Kieffers boom vanaf 2010 (voorzien van een kopijzer) €26,-
  • Versmallen boom van hout en ijzer €26,-
  • Verbreden boom van hout en ijzer €35,-
  • Voorboom (kopijzer) repareren (gebroken) hout en ijzer. vanaf €70.-
  • Messen slijpen, prijs per set (onder- en bovenmes) €7,50
  • Andere reparaties en prijzen in overleg.

 

Messen slijpen
Epplejeck biedt de mogelijkheid om messen van scheermachines te slijpen. De messen kunnen worden ingeleverd in de filialen of rechtstreeks naar het hoofdkantoor in Drachten worden gestuurd. Prijs per set (onder- en bovenmes) €7,50. Wil je dat wij de messen na het slijpen naar je opsturen, dan zijn de verzendkosten hiervoor 3,75.

 

Ruilen, retourneren en garantie
Wij willen graag dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht je niet tevreden zijn over je aankoop of het aangekochte artikel blijkt niet te passen, dan bieden we je de mogelijkheid deze te retourneren of te ruilen. Je kunt je aangekochte artikelen ruilen of terugbrengen onder de volgende voorwaarden:

  • Gekochte artikelen kunnen tot 14 dagen na aankoop worden geruild of geretourneerd.
  • Alleen met een kassabon/aankoopbewijs kunnen ruilingen en retourneringen in behandeling worden genomen, zorg dat je deze altijd goed bewaart.
  • Artikelen worden alleen teruggenomen indien ze ongebruikt/onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten.
  • Speciaal bestelde of op maat gemaakte artikelen kun je niet ruilen of retourneren.
  • Bij retournering van uitverkoopproducten wordt geen geld teruggegeven, maar ontvang je het bedrag in cadeaubonnen.
  • Bij retourneringen i.v.m. een klacht of garantie worden de artikelen alleen in behandeling genomen indien deze schoon zijn.
  • Op alle artikelen is 1 jaar fabrieksgarantie van toepassing, op voorwaarde dat het aankoopbewijs kan worden voorgelegd.
  • Onder de garantie vallen fabricagefouten, materiaalfouten en stiksels. Ritsen en slijtage door gebruik vallen niet onder de garantie. Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals paardentanden, spijkers, schroeven, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.
  • Epplejeck beoordeelt of een klacht wordt vervangen, vergoed of gerepareerd.

Ben je niet in de gelegendheid om je aangekochte artikelen terug te brengen in een Epplejeck filiaal, dan mag je de artikelen ook voldoende gefrankeerd retour sturen naar het hoofdkantoor in Drachten. Gebruik hiervoor altijd de retourbon en stuur deze samen met een kopie van de kassabon mee met je retourzending.

> Download retourbon

 

Epplejeck VIP-kaart
Word VIP-klant bij Epplejeck

Met de gratis Epplejeck VIP-kaart profiteer je van de volgende voordelen:

  • VIP-kaart voordeel: je spaart vanaf de eerste euro die je uitgeeft
  • Sparen gaat ongemerkt! Behalve het meenemen van je pas bij elke aankoop, hoef je er niks voor te doen
  • Het spaartegoed van je afgelopen aankopen kan bij de eerstvolgende aankoop worden verzilverd (minimale wachttijd 24 uur voor verzilveren van de laatste kassabon transactie)
  • Spaartegoed kan alleen verzilverd worden op vertoon van je pas
  • Speciale aanbiedingen en acties voor VIP-kaart houders, zoals kortingen op abonnementen, arrangementen en evenementen
  • Altijd als eerste op de hoogte van alle acties en aanbiedingen via je e-mail


Hoe werkt het spaarsysteem:

  • Op vertoon van je Epplejeck VIP-kaart spaar je van ieder aankoopbedrag 4% (van elke euro besteding spaar je dus €0,04)
  • Het saldo wordt automatisch bijgehouden
  • Je ziet het saldo terug op de kassabon
  • Spaartegoed blijft 2 jaar geldig
  • Het spaarsysteem geldt alleen voor aankopen in de Epplejeck filialen, niet bij online aankopen
  • Let op: de VIP-kaart is strikt persoonlijk, bij verlies kunnen we het resterende tegoed niet verrekenen


Je kunt de VIP-kaart aanvragen in alle Epplejeck filialen.

 

Adresgegevens wijzigen
Als je adresgegevens veranderd zijn kun je dat doorgeven via de e-mail
info@ej.nl, vermeld in de e-mail je (volledige) oude adres, je eventuele klantnummer en je volledige nieuwe adres.

 

Zadelpasservice
Bij Epplejeck is het mogelijk om een zadel aan te schaffen in combinatie met onze zadelpasservice. Tijdens een zadelpassessie komt onze zadelpasspecialist bij je thuis met verschillende zadels. Zo kun je verschillende zadels uitproberen, passen en vergelijken, zodat je de beste keuze kunt maken voor jou en je paard. Voorafgaand kun je bij de zadelspecialist aangeven wat je wensen zijn en welke zadels je graag zou willen proberen. Voor het beste resultaat bij het zadelpassen is het fijn als je gebruik kunt maken van een rijbak, zodat de ligging van het zadel het beste beoordeeld kan worden.

Zadels onder €500,-, opruimingszadels en occasionzadels komen niet in aanmerking voor de zadelpasservice. Let op; zadelpasservice is alleen in Nederland mogelijk!

Kosten:

  • Zadelpassessie op locatie €85,- (bij een afstand meer dan 50 km vanaf het filiaal €100,-) 
  • Bij aanschaf van een zadel boven de €1000,- komen deze zadelpaskosten te vervallen
  • Controle van je zadel op locatie €85,- (bij een afstand meer dan 50 km vanaf het filiaal €100,-)

Voor het maken van een afspraak kun je informeren bij een filiaal bij jou in de buurt of neem contact op met het hoofdkantoor in Drachten. De gemaakte afspraken geven een richttijd aan, het is vaak moeilijk in te schatten hoe lang een zadelpassessie zal duren. Gemaakte afspraken kunnen geannuleerd worden, dit dient echter uiterlijk vijf werkdagen voor de afspraak gedaan te worden, anders worden de voorrijkosten van €85,- in rekening gebracht.

Het is ook mogelijk om je huidige zadel te laten controleren op ligging en pasvorm. Deze service kost €85 (bij een afstand meer dan 50 km vanaf het filiaal €100,-). Mocht blijken dat het zadel niet goed meer past of iets mankeert, dan kan het zadel eventueel worden meegenomen voor aanpassingen en/of reparatie.

Daarnaast kun je bij ons terecht voor reparaties aan je zadel, zoals het vervangen van singelstoten, het opnieuw opvullen van de kussens, bijvullen van de kussens, enzovoort.

Het is aan te raden je zadel elk half jaar te laten controleren, je zadel is immers de belangrijkste schakel tussen jou en je paard. Met een goed passend zadel kunnen jullie samen zo goed mogelijk presteren!

 

Inkoopovereenkomst voor grootgebruikers
De inkoopovereenkomst is een speciaal kortingscontract voor bedrijven, verenigingen, stallen of maneges, waarmee Epplejeck haar afnemers tegemoet wil komen. Voor de kortingspercentages of het aanvragen van een inkoopovereenkomst, kun je contact opnemen met het dichtstbijzijnde filiaal of de Epplejeck klantenservice (088-3535353 of
info@ej.nl).

 

Sponsoring
Om de paardensport in Nederland levendig te houden, ondersteunt Epplejeck graag hippische activiteiten, evenementen of wedstrijden. Dit kunnen wedstrijden van de KNHS, FNRS, rijverenigingen of maneges zijn, maar ook bijzondere activiteiten zoals bixie, cross, carrousel, polo of  endurance.

Om in aanmerking te komen voor sponsoring, kun je een sponsoraanvraag indienen door onderstaande gegevens te mailen naar sponsoring@ej.nl

  • Organisatie van het evenement
  • Voor wie is de activiteit bestemd en hoeveel deelnemers/bezoekers worden er verwacht
  • Hoe ziet het programma er uit
  • Waar en wanneer vindt het evenement plaats
  • Wat kan Epplejeck betekenen in de vorm van sponsoring

(Let op! Epplejeck sponsort voornamelijk in gebruiksartikelen en alleen binnen Nederland, of net over de grens.)

Wij ontvangen je sponsorverzoek graag minimaal 6 weken voor aanvang van het evenement.
Uiterlijk 2 weken voordat het evenement plaatsvindt, krijg je van ons een reactie of jouw evenement uitgeloot is voor sponsoring.

Heb je een  ander bijzonder en leuk hippisch evenement welke hierboven niet beschreven staat, aarzel niet om ons te overtuigen! 

 

Assortiment
Mis je een artikel in het assortiment, laat ons dit weten via
info@ej.nl. Wellicht kunnen we het wel voor je bestellen. Vermeld in de e-mail om wat voor artikel het gaat en de plek waar je het artikel hebt gevonden, bijvoorbeeld een website.

 

Klachten
Bent je niet tevreden over een product, onze service of ons advies? Neem dan altijd even contact met ons op via
info@ej.nl. of telefonisch 088-3535353. (ma-vr van 09.00- 17.30). Als wij niet weten dat je ontevreden bent kunnen wij het probleem ook niet verhelpen. Als je ons jouw klachten kenbaar maakt kun je erop rekenen dat wij ons best zullen doen om een passende oplossing aan te dragen.

.
Account..


Nieuw? Klik hier
Untitled Document

Volg ons op
Facebook Twitter Youtube Pinterest Instagram Google+
 
Email voordeel
  Schrijf je hier in ›












Betaalmethoden

 

Nu ook in Amersfoort!







.
.

Powered By Digital Vantage Point

.